Sosyal medyadaki paylaşımlar, organik olarak belirli bir erişim getirebilir. Ancak sosyal ağların algoritmaları bazen erişimleri engelleyebilir. Bu sebeple, sosyal medya paylaşımlarını daha fazla etkileşim alsın diye ufak reklamlarla destekleyerek performansını artırmanız gerekebilir.
Paylaşımları farklı platformlarda farklı şekillerde ele almalısınız. Sosyal ağ dinamikleriyle kullanım şekilleri farklı olduğundan dolayı performans artırma ve reklam çalışmaları da birbirinden ayrılır.
Facebook paylaşımlarınızı, reklam platformlarına girmeden doğrudan sayfanız üzerinden reklam vererek ön plana çıkarabilirsiniz. Bu durum reklam çalışmalarınızı hızlı geri dönüş alabileceğiniz hale getirebilmenize imkan sağlar. Bunun için aşağıdaki adımları takip etmelisiniz.
Instagram gönderilerinin performansını artırmak istiyorsanız gönderi üzerinden tanıtım yapabilirsiniz. Tanıtım çalışmaları için belli bir bütçe belirlemeniz ve hedeflemeler yapmanız sizlerden beklenir.
Twitter platformunu da sosyal medya paylaşımlarınızı öne çıkarabilmek için tercih edebilirsiniz. Twitter’daki reklam ve öne çıkarma seçeneklerinden yararlanarak sosyal medya paylaşımlarınızın performansında büyük bir artış elde edebilirsiniz.
Tweetlerinizi öne çıkarabilmek için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz:
Sosyal ağların organik erişimleri düşük seviyelerde olduğundan dolayı performansı artırabilmek için ek çalışmalardan yararlanmalısınız. Bu çalışmalar arasında ilk sırada reklamlar bulunur. Gönderiler üzerinden paylaşımlara reklam vermek hızlı bir biçimde reklamlarınızı oluşturabilmenizi sağlar. Bunun dışında platformların kendi reklam yöneticileri üzerinden de gönderilerinizi reklam kampanyalarına dönüştürebilirsiniz.
Reklamlarınızı hangi platform için hazırlıyor olursanız olun mutlaka detaylı bir hedef kitle araştırması yapmanız gerektiğini unutmayın. Yanlış kitlelere reklamlarınızı yayınladığınız zaman geri dönüşüm oranlarınızda herhangi bir değişim olmaz. Aynı zamanda ürün ve hizmetlerinizle ilgili görseller ve metinler hazırlamayı da ihmal etmeyin.
Görsel ve metinlerinizde mutlaka olabildiğiniz kadar sade ve net olmaya çalışın. Vermek istediğiniz mesajları mümkün olabilecek en kısa süre içerisinde yansıtmaya çalışın. Uzun metinler ve karmaşık görseller yüzünden kullanıcıların içerikleri atlamasına yol açabilirsiniz. E-ticaret siteleri için de geçerli olan bu yöntemleri dikkatli bir şekilde uygulayarak gözle görülür bir artış elde etmeye başlayabilirsiniz.