Mobil uygulamalar günümüzde pek çok firmanın aktif olarak yararlandığı uygulamalar arasında yer alıyor. Fakat mobil uygulama hazırlamadan önce birçok farklı detaya dikkat edilmesi gerekiyor. İnternet kullanıcılarının mobil cihazlara yönlenmesiyle birlikte yeni trend haline gelen mobil uygulamalardan sizler de yararlanmak isterseniz bu ufak rehbere göz atabilirsiniz.
Mobil uygulamalar her iş modeli ve e-ticaret sitesi için uygun olmayabilir. Prestij için firma ihtiyacı olmasa bile mobil uygulama yaptırabilirsiniz. Fakat bunların maliyeti, güncelleme ve bakım çalışmaları gibi detayları sizlere yük olmaya başlayabilir.
Uygulamanın kullanıcılar tarafından cihaza indirilmesi gerektiği için kullanıcılar bu noktada ek bir sorumluluk alıyor. Uygulamanın detaylarına göre dosya boyutunun yüksek olması, kullanıcılar için caydırıcı bir sebep olabilir. Ayrıca uygulamanın indirilmesini sağlayabilmek için gerekli tanıtımları da yaptırmanız gerekiyor. Doğru adımları attığınız zaman mobil uygulama yaptırmanın son derece gerekli olduğu söylenebilir.
Uygulamalar, düzenli bir şekilde kullanılması için tasarlanıyor. Tüketicilerin gündelik ya da haftalık olarak ziyaret edebilecekleri bir e-ticaret sitesi ve iş modeliniz yer alıyorsa mobil uygulamalar burada sizler için en mantıklı seçenek olabiliyor. Ancak satışa sunduğunuz ürünler hızlı tüketim ürünleri olarak adlandırılmıyorsa ve kullanıcıları sürekli uygulamaya çekebilecek hizmetleriniz yoksa mobil uyumlu web sitesi yapabilirsiniz.
Uygulama yaptırmayı düşünüyorsanız rakip analizini de kesinlikle yaptırmalısınız. Rekabetten sıyrılmak gibi planlarınız varsa firmaların uygulamaları üzerinde detaylı bir şekilde çalışma yapabilirsiniz. Bu süreç içerisinde uygulamanın mağazalar üzerindeki indirme sayılarını, yorumlarını ve içeriklerini inceleyebilirsiniz. Böylelikle kendi stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.
Uygulamanızın bir sorunu çözüyor olması da son derece önemlidir. Sitenizden alışveriş yapan ve hızı tüketim ürünlerine ilgi gösteren kişiler için mobil uygulama geliştirmeniz size yarar sağlayabilir. Buradaki özelliklerde sık satın alınan ürünlerle ilgili öneriler sunmak ve eski sepetlerin kaydını tutarak, siparişin oluşturulmasını sağlayabilmek gibi ek hizmetler sunabilirsiniz. Bu tür durumlarda mobil uygulamalar müşterilerinizin hızlıca alışveriş yapabilmelerini sağlarken onların kullanıcı deneyimlerini de iyileştirebilir.
Uygulama tasarımını hazırlarken kullanıcı deneyimini mutlaka göz önünde bulundurmalısınız. Ödeme sisteminin doğru çalışması, navigasyonun kolay olması ve kullanımın pratik olması gibi detaylar son derece önemlidir.
Kullanıcılara kötü bir deneyim sunan uygulamaların kullanım ömrü son derece kısa olur. Bu sebeple, tasarımlarınızı hazırlarken kullanıcı deneyimi kriterlerini eksiksiz bir şekilde yerine getirmeye çalışmalısınız.
Yaygın olarak kullanılan mobil işletim sistemleri arasında Android ve iOS yer alıyor. Mobil uygulama yazılımlarının her biri için farklı şekilde uygulama yazılması gerekir. Uygulamaların onaylanma sürecinin de işletim sistemine göre belirli farklılıkları vardır. Daha geniş kullanıcılara ulaşabilmek ve geniş kitlelere hitap edebilmek için uygulamanın yazımı esnasında her iki işletim sistemi için ayrı şekilde hareket edilmesi gerekir. Bu durum maliyetlerin artmasına sebep olabilir.
Başlangıç aşamasında hedef kitlenize göre tek bir işletim sistemi üzerinde yoğunlaşabilirsiniz. Ancak daha sonraki süreçlerde mutlaka farklı işletim sistemlerine uygun hareket etmelisiniz. İşletim sistemi odağında hedef kitlenizi belirleyebilmek için Google Analytics üzerinden sitenize hangi cihazlardan giriş yapıldığını kontrol edebilirsiniz.
Bu detaylara dikkat ederek bir mobil uygulama geliştirdiğiniz zaman uygulamanızın başarı oranını yükseltmiş olursunuz. Gerektiği zaman profesyonel destek almaktan asla çekinmemelisiniz. Mobil uygulamalar ile ürün ve hizmetlerinizi geniş kitlelere yayabilirsiniz. Mobil uygulamaların gücünden yararlandığınız zaman marka bilinirliğinizi ve prestijinizi de en iyi şekilde artırabilirsiniz.