Potansiyel müşterilerinizi kaybetmek istemiyorsanız Google My Business’ta yapmamanız gereken bazı önemli ve kritik hatalar bulunuyor. Bu hataları gözden geçirerek daha doğru bir şekilde hesabınızı yönetmeye başlayabilirsiniz.
Google sonuçlarında işletmeniz listeleniyor ve siz bunun sahipliğini almadıysanız bu durum büyük bir hata olarak size dönecektir. Sahiplenme işlemini yapmadığınız için GMB hesabınızı düzenleyemezsiniz. Ayrıca kullanıcılara ait yorumları da cevaplayamazsınız.
İşletme mülkünüz üzerinde hak iddia edememenize de yol açan bu durum uzun süre boyunca hesabınızda aktivite olmazsa, kullanıcılar girişin var olmadığına dair düzenleme önerebilir. Google’ın düzenlemeyi kabul etmesi ve girişi silmesi de olasılıklar dahilindedir. Bu durum lokal SEO çalışmalarınıza olumsuz yansır.
İşletmelerin ziyaretçilerine canlı destek gibi yanıt verebilmeleri için imkan sunan GMB, mesaj bölümüyle de dikkat çeker. Mesajlaşma özelliğini açık bırakarak bildirimlerinize bakmadığınız zamanlarda burada kayıp yaşayabilirsiniz. Eğer özelliği aktif kullanıyorsanız ziyaretçilerinizin mesajlarına yanıt vermelisiniz.
Yer aldığınız bölgede bir şubeniz tamamen kapalı duruma geldiyse GMB üzerinden ‘’tamamen kapalı’’ olarak işaretleme yapabilirsiniz. Böylelikle işletmenizi ziyaret edenler veya telefonla ulaşmak isteyenler artık o bölgede hizmet vermediğinizi kolay bir şekilde anlayacaktır. İşletme kapalı olduğu halde Google üzerinden hala açık olarak işaretlemek kötü kullanıcı deneyiminin ortaya çıkmasına sebep olabilir. Yol tarifi alıp gelenlerin hakkınızda kötü yorumlarda bulunması gibi sorunlar yaşayabilirsiniz.
GMB hesabı kullanıyorsanız ve panelinizde kullanıcıların işletmenize ulaşmak isteyeceği telefon numarası, internet sitesi ya da çalışma saatleri gibi kısımların dolu olması gerekir. Bu alanlar işletmeniz için en kritik alanlardır. Eksik bilgileri mümkün olduğunca doldurmaya çalışmalısınız. İnternet sitesine ihtiyaç duymuyor olabilirsiniz, fakat bir telefon numarası ve çalışma saatleri ile ilgili bilgileri vermeniz iyi olabilir.
Birçok işletme gelen geri dönüşlere cevap vermiyor. Müşterilerinizin yorumlarına cevap vermemeniz onlara değer vermediğinizin düşünülmesine yol açabilir. Cevapları doğru şekilde verdiğiniz zaman kullanıcılar sizin samimiyetinize güvenmeye başlar. Sadece olumlu olanlara değil, aynı zamanda olumsuz incelemelere de yanıt vermelisiniz. Olumsuz incelemeleri tekrar ne şekilde olumlu olarak değiştirebilirsiniz bunların yollarını düşünmelisiniz. Örneğin, kendisiyle iletişime geçtikten sonra yorumunu düzeltip düzeltmeyeceğini müşterilerinize sorabilirsiniz. Bu durumda nazik ve samimi olmayı unutmamalısınız. Aksi takdirde durum yanlış anlaşılabilir.
Çalışma saatleriniz 09:00 – 18:00 arasındaysa ve Google’da 09:30 – 19:00 yazıyorsa kötü bir deneyim ortaya çıkar. İşletmenize plan yapıp gelmek isteyenler sizi kapalı gördükleri zaman planları aksayabilir ve bu durum negatif yorumlar almanıza sebep olabilir. Çok fazla insanın yer aldığı gruplar bu durumla karşılaşırsa işletmenize birden fazla negatif yorum gelebilir. Ortalama puanınız da düşmeye başlar.
Konum oluştururken en fazla yapılan hatalardan birisi haritada konumunuzu tam olarak gösteren raptiyelerin yanlış yerlerde olmasıdır. Yol tarifi alarak size gelen insanların hatalı işaretleme yüzünden sorun yaşamasına yol açabilirsiniz.
İşletmenizin sizin tarafınızdan çekilen bir fotoğrafı bulunuyorsa bu durumda müşterilerinizin ya da kötü niyetli kişilerin ek fotoğrafları işletme hesabınızda gözükebilir. İşletmenizi henüz doğrulamadıysanız düzenleme yapamazsınız. Bu sebeple, işletmenizin açık bilgilerini dışarıdan, içeriden ya da diğer birçok alandan gösterebilecek yüksek kalitedeki fotoğrafları yüklenmelidir.
Ziyaretçiler yorumlarını artık Q&A bölümüne ekleyebiliyor. Bu kısım geçtiğimiz dönemlerde işletme hesaplarına gelmişti. Kullanıcıların sorularını bu kısımdan görüp cevap verebilirsiniz. Bu kısmı asla görmezden gelmemelisiniz. Questions & Answers kısmında kendi soru ve cevaplarınızı yaratarak müşterilerin aradıkları cevapları hızlıca sunabilirsiniz.