Gündemin popüler sosyal medya uygulamaları arasında yer alan Clubhouse, Alpha Exploration adlı bir şirkete ait. Uygulamayı farklı kılan durum ise ek özellikleri değil, pek çok özelliğe sahip olmaması. Uygulamada hakim olan tek şeyin ses olması ilgi çekici detaylar arasındadır. Bir grup insanın belirli konular ekseninde sesli sohbet etmesini sağlayan bu uygulamada sesli görüşmeden çok daha fazlası var.
Uygulamanın e-ticaret siteleri için işlevsel olabileceği canlı örneklerle kanıtlanmış durumda. E-ticaret sitesi olarak hizmet veren bi marka açtığı odada açık artırma düzenleyerek büyük bir başarı elde etti. Konuşmacılar, konuşma izni isteyerek ürünlere teklifler sundular. Böylelikle kullanıcılar ürünlere uygun fiyatla sahip olurken firma kısa süre içerisinde güzel satış rakamları elde etti. Buradaki en büyük ayrıntı ise firmanın güçlü bir PR etkisi yaratması oldu. Peki sizler işletmeniz için Clubhouse kullanarak ne gibi avantajlar elde edebilirsiniz?
Clubhouse sayesinde topluluk yaratarak firmanızın kullanıcıları gözünde değer kazanabilirsiniz. Mevcut müşterilerinizi yakından takip edebileceğiniz bu topluluk e-ticaret sitenize özel bir ekosistem oluşturabilmenizi sağlar. Böylelikle müşterileriniz için daha samimi ve güvenilir bir markaya dönüştürebilirsiniz.
Network oluşturabilmek, e-ticaret siteleri için son derece önemlidir. Clubhouse kullandığınız zaman kendinize özel bir network kurabilirsiniz. Hizmet sunduğunuz sektörden veya potansiyel olarak iş birliği yapabileceğiniz sektördeki temsilcilerin yer aldığı dijital bir network ağınız bütün taraflar için avantajlıdır.
Uygulamayı isterseniz iş ortaklıkları için kullanabilirsiniz. Örneğin, yeni bir iş birliği projesi düşünüyorsanız bunu iş ortağınız ile platform üzerinden duyurabilirsiniz. İş ortağınızla ortak söyleyişi düzenleyebileceğiniz Clubhouse, tanıtım yapabileceğiniz ve dinleyici bilgilendirebileceğiniz imkanı sizlere sunar.
Clubhouse iş birlikleri ve duyuruları için en ideal platformlar arasındadır. Bunun sebebi yeni ve popüler bir platform olmasından kaynaklanır. Uluslararası bir popülerliğe sahip olan Clubhouse, viral olma potansiyeli taşır. Bütün dinamikleri kullanan uygulamadan yararlanmanız firmanızın dijital platformlarda seviye atlamasına sebep olabilir.
Müşterileriniz Clubhouse sayesinde firmanıza daha fazla güvenmeye başlar. Güvendikleri diğer insanların fikirlerini önemseyen hedef kitlenizle birlikte etkinlikler düzenleyebilirsiniz. E-ticaret firması olarak hedef kitlenizin dijital dünyaya olan aşinalığını biliyorken, söz konusu etkinlikleri ve söyleşilerinizi Clubhouse üzerinden gerçekleştirebilirsiniz. Söyleşinin konularına göre uzmanları konuk olarak almanız, mevcut müşterilerinizin güvenini tazeler. Bu durum aynı zamanda potansiyel müşterilere en iyi şekilde hitap edebilmenizi de sağlar.
Clubhouse’un popülerliğinin ardındaki sırlardan birisi de uygulamaya dahil olma yöntemleridir. Platformda yer alanlar sadece özel davetlilerdir. Sosyal medya platformundan yararlanmak istiyorsanız, daha önce platformu kullanan birinin size davetiye göndermesi gerek.
Davetiyeniz yoksa uygulama üzerinde yeni bir hesap oluşturabilirsiniz. Böylelikle kullanıcı adınızı rezerve etmiş olursunuz. İlerleyen süreçlerde davetiye alırsanız ya da uygulama herkese açılırsa kullanıcı adınız hazır olur.
Uygulamaya dahil olabilmek için bir diğer şart ise iOS işletim sistemine sahip cihaz kullanıyor olmanızdır. Şimdilik Android sürümü olmayan Clubhouse uygulamasının ne zaman bu adımı atacağı ve Android kullanıcılarına da hizmet vereceği belirsizdir. Uygulamaya şu an yalnızca App Store üzerinden erişebilmeniz mümkündür.
Uygulamanın daha az kullanıcıya sahip bir platformdan yayın hayatına başlamasının ve davetiye sistemiyle kullanıcı kabul etmesinin sebebi aslında gizem yaratmak değil, uygulamanın daha sağlıklı şekilde test edilmesidir. Henüz test aşamasında yani beta sürümünde olan Clubhouse, önümüzdeki günlerde işletmeler tarafından daha büyük bir ilgi görebilecek potansiyele sahip platformlar arasındadır.