Mobil uygulamaların sayısı her geçen gün artmaya devam ederken bu artışla beraber uygulamaların arasındaki rekabet ortamı da zorlaşmaya başlıyor. İnternet sitelerini optimize etmek için uygulanan yöntemlerin benzerleri mobil uygulamaların daha fazla kullanıcıya ulaşabilmesi için uygulama marketlerinde de yapılıyor. Bu noktada devreye ASO (App Store Optimization) giriyor.
App Store Optimization kısaca ASO, uygulamaların Google Play Store ve Apple App Store gibi mağazalarda üst sıralarda yer almasını sağlayabilmek amacıyla yapılan çalışmalardır.
ASO ve SEO, anahtar kelime analizi ve dönüşüm oranı optimizasyonu gibi konularla benzerlik taşır. Ancak SEO web siteleri için uygulanırken, ASO ise mobil uygulamalar için ön plana çıkar.
Google Play Store ve App Store uygulamaları ve oyunları birtakım metriklere göre özel olarak sıralanır. Bazı faktörler ortak olsa bile bazı faktörler farklılık gösterebilir. Uygulama sayılarında artış oldukça Google ve Apple bu noktada seçim yaparken daha dikkatli davranır.
Sıralama faktörleri arasında uygulama ismi, kategori seçimi, uygulama açıklaması, resimler ve videolar, uygulama simgesi, yorumlar, değerlendirmeler, güncellemeler, indirme sayısı ve bilinmeyen farklı faktörler yer alır.
Uygulama adı, kullanıcıların görebilecekleri ilk kısımdır. Bu sebeple, uygulama adınızı doğru seçmeniz önemlidir. Uygulama başlığınızın uygulamanız ile alakalı, okunması kolay ve benzersiz olması da son derece önemlidir. Başlık, ilgi çekici bir başlık olursa ve kullanıcılar bu başlığı sevdiyse uygulama marketlerinde bu isimle aranabilirsiniz.
Uygulama açıklamaları, uygulamanızın meta verilerinin önemli kısmıdır. Kullanıcılara uygulamanızın ne olduğu hakkında detaylı bir bilgi sunar. Bu bölümde anahtar kelime araştırması gerçekleştirilir ve farklı optimizasyonlar yapılabilir.
Google Play ve App Store, uygulamaların sıralaması için buradaki bilgilerden yararlanır. Bu alanı verimli şekilde kullanan kişiler uygulama sonuçlarında üst sıralarda yer alabilir. Bu kısma içerik oluştururken spam mantığından uzak, bilgi verici ve anlaması kolay bilgiler içeren detaylar girilmelidir.
Uygulamalarınızın kendini anlatan ve kullanıcıların arama sonuçlarında da gördükleri zaman markanızla bağdaştırabilecekleri simgeleri kullanmayı deneyebilirsiniz. Favicon’da fazla metin ve öğelere yer vermeden farklı A/B testleri sonucunda kullanıcıların hangi simgeleri beğendiklerini tespit edebilirsiniz.
Uygulamanın içini anlatan resimlerin ve videoların eklenmesi kullanıcıların uygulamayı indirmeden onları nelerin beklediğini görebilmesini sağlar. Özellikle uygulamayı anlatan resimlerin uygulama marketlerine eklenmesi indirmeleri artırabilir.
Kullanıcıların geri bildirimleri ASO’nun en önemli parçasıdır. Google ve Apple bu verileri kullanarak kullanıcıların uygulamadan memnun olup olmadığını analiz eder. Ayrıca kullanıcıların uygulamaları indirmeden önce uygulama yorumlarını okuduklarını da unutmamalısınız.
Uygulamanızı hem App Store hem Google Play Store’da uygun kategoriye eklemeniz son derece önemlidir. Kategorilere göz atan kullanıcıların uygulamanıza erişebilmesini sağlayan bu yöntem sayesinde uygulamanızın sıralamasını da etkileyebilirsiniz.
Bütün bu faktörlerle birlikte uygulamaların ülkelere özgü yerelleştirmeleri de yapılır. Görsellerde ve metinlerde hedef kitlenizin diline ait bilgilerin sunulması dönüşüm oranlarında gözle görülür bir artış elde etmenizi sağlar. Uygulamanızın performansını belirli aralıklar ile takip ederek, kullanıcıların yaşadıkları donma ve kilitlenme problemlerini tespit edebilir, hızlıca aksiyon alabilirsiniz.
Rakiplerinizin neler yaptığını takip ederek ASO için rakip analizi de yapabilmeniz mümkündür. Uygulamanıza sitelere olduğu gibi doğal yollardan backlink edinebilir ve link sayılarında artışa yol açabilirsiniz. Kullanıcıların sık indirdiği ve sık güncellenen uygulamalar da arama sonuçlarında daha fazla görünür olabilir.